Alain Manders

Voorzitter

GroenLinksers, aangenaam! Mijn naam is Alain Manders, ik ben 25 jaar en woonachtig in Spijkenisse. Ik zie er naar uit jullie spoedig te ontmoeten!

Recent heb ik mij aangesloten bij GroenLinks en ik ben vastbesloten om mijn bijdrage te leveren aan de positieve koers die de partij voert. Naast de bruisende energie die de partij op landelijk niveau uitstraalt, zie ik lokaal veel potentie hiertoe. Om te groeien als partij maar misschien nog wel belangrijker: om een enthousiast draagvlak te creëren voor onze standpunten van waaruit we een positieve, aanwezige invloed kunnen uitoefenen. Voor ons, voor GroenLinks, voor heel Nissewaard!

Vaak vormt  de angst voor het onbekende of angst voor wat we denken te weten de basis voor kordate beslissingen en plannen voor op de korte termijn. Er is tegenwoordig zoveel informatie om uit te selecteren, zoveel ruis tussen de feiten die we in hapklare brokken gevoerd krijgen door de talloze mediakanalen dat het moeilijk is om bewust te kiezen voor kwaliteit. Als er dus al een tijd zou zijn om te twijfelen over wat de goede beslissing zou zijn, dan is het nu. En daar maken sommige partijen dankbaar gebruik van.

Laat ons dan een tegengeluid zijn! Laten wij als GroenLinks en zeker op lokaal niveau, ervoor zorgen dat mensen willen luisteren. Zorgen voor positieve berichten, het geluid van kansen en mogelijkheden en echte feiten die onderbouwd worden. Geluiden waarop wij zelf ook de beslissingen zouden maken. Laten wij de partij zijn die beleid wil maken vanuit perspectief en hoop. Laten we zorgen dat iedereen ons hoort!

Ambitieus? Misschien. Zijn we het aan onszelf en Nissewaard verplicht? Absoluut!

Mijn visie voor GroenLinks start vanzelfsprekend bij het representeren van onze leden en kiezers, maar gaat verder dan dat. De partij moet een dynamische partij zijn, een die tegelijk luistert en vraagt, die voorziet in de behoefte maar trouw blijft aan de eigen standpunten. Een links baken van vertrouwen en kennis midden in de maatschappij, om maar eens een beeld te schetsen.

Stap voor stap, het kan!